2021. gadā “Maxima Latvija” auditētais apgrozījums sasniedza 915 miljonus eiro, kas ir par 4,2 % vairāk nekā 2020. gadā. Uzņēmuma divdesmitajā darbības gadā Latvijā “Maxima Latvija” galveno uzmanību veltīja uzņēmuma darbības pamatam – veikaliem – , sākot ieviest jaunus, vienota koncepta formātus visā veikalu tīklā. “Maxima Latvija” mērķtiecīgi strādāja arī pie tā, lai nodrošinātu zemas cenas kvalitatīviem produktiem.
2021. gadā “Maxima Latvija” kopējie ieguldījumi attīstībā, klientu pieredzes uzlabošanā, darbinieku izaugsmē un darba vides pilnveidošanā pārsniedza 17 miljonus eiro, kamēr valstij nodokļos uzņēmums pērn nomaksājis 42 miljonus eiro. Aizvadītā gada peļņa pirms nodokļu nomaksas veido 32,7 miljonus eiro, kas ir par 2% mazāk nekā gadu iepriekš, kas skaidrojams ar izmaksu pieaugumu un uzņēmuma veiktajām investīcijām cenu samazināšanas iniciatīvās.
“Neraugoties uz tirgus izaicinājumiem, “Maxima Latvija” ir saglabājusi līdera pozīciju mazumtirdzniecībā arī 2021. gadā, kas bija uzņēmuma 20. darbības gads Latvijā. Covid-19 pandēmijas laikā viena no mūsu galvenajām prioritātēm bija rūpes par darbinieku un klientu drošību. Jauna formāta ieviešana 26 veikalos sniedza mums iespēju nodrošināt ērtu iepirkšanās pieredzi mūsu klientiem, pateicoties skaidram un viegli pārskatāmam veikalu izkārtojumam, efektīvam sortimentam un vienkāršota veikala vadības procesu ieviešanai darbiniekiem. Šo iniciatīvu kopā ar zemu cenu nodrošināšanu ir novērtējuši arī mūsu pircēji, atzīstot “Maxima Latvija” par mīlētāko mazumtirdzniecības zīmolu Latvijā. Šogad mēs turpināsim ieviest jaunā formāta veikalus, nodrošināt preču pieejamību par zemām cenām un cieši sadarboties ar Latvijas ražotājiem. Tāpat veltīsim lielu uzmanību uzņēmuma kultūras pamatvērtībām - apzinātībai, atbildībai un ticībai sev, – nodrošinot darba vidi, kas veicina darbinieku izaugsmi un attīstību. Vienlaikus mēs arī turpināsim atbalstīt sabiedriski nozīmīgas iniciatīvas un vietējās kopienas, un cieši sadarbosimies ar valsts un nevalstiskajām organizācijām laikā, kad Ukraina piedzīvo tik traģisku brīdi,” stāsta “Maxima Latvija” vadītāja Karolīna Zigmantaite (Karolina Zygmantaitė).
Lai mazinātu vīrusa Covid-19 izplatību un tā ietekmi uz iedzīvotāju ikdienu un tautsaimniecību, 2021. gadā “Maxima Latvija” turpināja stiprināt gan esošos drošības pasākumus, gan ieviest virkni jaunu aktivitāšu. Kopumā vairāk nekā 40 iniciatīvās tika investēti vairāk nekā 700 tūkstoši eiro.
“Maxima Latvija” pērn turpināja stiprināt sadarbību ar vietējiem ražotājiem, iepērkot papildu Latvijas produktu apjomu. Šādi uzņēmums atbalstīja gan pašmāju ražotāju darbību, gan paplašināja vietējo zīmolu preču pieejamību pircējiem, veicinot arī tautsaimniecības attīstību kopumā. Pateicoties ciešai sadarbībai ar gandrīz 500 Latvijas ražotājiem, ik dienu “Maxima” veikalu plauktos ir pieejami teju 10 000 pašmāju produkti.
Pandēmijas ietekmē mainoties iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem, “Maxima Latvija” pērn turpināja attīstīt tehnoloģiskās inovācijas. Uzņēmums attīstīja digitālo bezkontakta iepirkšanās risinājumu “Scan&go” jeb “Skenē pats”, sniedzot iespēju pircējiem preci skenēt “Maxima” mobilajā lietotnē un par precēm ērti norēķināties pašapkalpošanās kasēs. Tāpat klientu un darbinieku ērtībām “Maxima Latvija” turpināja paplašināt pašapkalpošanās kasu tīklu.
“Maxima Latvija” turpināja sniegt būtisku ieguldījumu arī Latvijas sabiedrībai nozīmīgās sociālās iniciatīvās un vietējo kopienu atbalstā, kopumā ieguldot vairāk nekā 500 000 eiro. Mērķtiecīgi īstenojot uzņēmuma ilgtspējas iniciatīvas, īpaša vērība tika veltīta aktīva dzīvesveida veicināšanai, atbalstam bērnu un jauniešu veselībai, kā arī vides jautājumiem. Pērn “Maxima Latvija” saņēma augstāko – platīna – Ilgtspējas indeksa novērtējumu, tādējādi apliecinot savu sniegumu un pozitīvo ietekmi uz sabiedrību, vidi un Latvijas ekonomiku kopumā.
Informācija medijiem
Liene Dupate-Ugule
“Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja