“Maxima Latvija” pērn uzrādījusi mērenu izaugsmi 5 % apmērā

03. maijs, 2021

“Maxima Latvija” auditētais apgrozījums 2020. gadā sasniedzis 878 miljonus eiro, kas ir par 5 % vairāk nekā 2019. gadā, bet par 2,7 % mērenāks nekā 2019. gada izaugsmes temps, kad apgrozījuma pieaugums bija 7,7 %. Šādu rezultātu ietekmēja pandēmija un kopējie tirgus izaugsmes tempi. Uzņēmums pielāgoja savu stratēģiju, koncentrējoties uz zemu cenu nodrošināšanu, klientu un darbinieku drošību Covid-19 krīzē, kā arī pārdomātu attīstību,  radot arī vairāk nekā 100 jaunas darba vietas. Kopējās investīcijas veikalu tīkla attīstībā, klientu pieredzes uzlabošanā, loģistikas centra modernizācijā, kā arī darbinieku ērtībās un darba vides uzlabošanā sasniedza 25,8 miljonus eiro, savukārt peļņa 31 miljonu eiro, kamēr pērn valstij pārskaitītie nodokļi ir vairāk nekā 115 miljoni eiro.
 
“Pandēmija būtiski ietekmēja kā pasaules, tā Latvijas ekonomiku, mainot ieplānotos darbības kursus ikvienā nozarē, tostarp mazumtirdzniecībā. Operatīvi pielāgojot savu attīstības stratēģiju, pērn mēs primāri koncentrējāmies uz trīs būtiskiem virzieniem: zemu cenu plašam ikdienas preču klāstam, klientu un darbinieku drošību Covid-19 pandēmijā, kā arī pārdomātām investīcijām veikalu tīkla paplašināšanā un modernizācijā visā Latvijā, tostarp paplašinot attālinātās iepirkšanās iespējas. Arī šogad koncentrēsimies uz iesākto – mērķtiecīgi ieguldīsim zemās cenās augstas kvalitātes produktiem, kā arī rūpēsimies par pircēju un darbinieku ērtībām. Protams, turpināsim stiprināt sadarbību ar mūsu stratēģiskajiem partneriem un Latvijas ražotājiem, lai kopā atbalstītu arī sabiedrības aktuālākās vajadzības, tostarp novēršot Covid-19 radītās sekas,” stāsta Tomas Rupšys, “Maxima Latvija” vadītājs.

2020. gadā ”Maxima Latvija” turpināja investēt cenu samazināšanā, kas ir jo īpaši būtiski pandēmijas izraisītajā ekonomiskajā krīzē. Pērn uzņēmums fokusējās arī uz efektivitātes celšanu un inovācijām, ieviešot virkni digitālu risinājumu. Klientu un darbinieku ērtībām pērn tika uzstādītas 144 jaunas pašapkalpošanās kases, kopā sastādot 519 visā Latvijā. Tika ieviests arī “Scan&go” jeb “Skenē pats” risinājums, kas ļauj klientiem pašiem skenēt produktus ar telefonu un pēc tam veikt norēķinu, pat neizņemot produktus no iepirkuma maisiņa (pakalpojums pieejams “Maxima XXX” veikalos Rīgā – Slokas ielā 115 un Maskavas ielā 257).
 
Pērn tika atklāti 14 jauni un rekonstruēti veikali Rīgā, Daugavpilī, Limbažos, Rēzeknē, Gulbenē, Jūrmalā, Liepājā un Bauskā. Jaunatklātie veikali kopumā radīja vairāk kā 100 jaunas darba vietas. Covid-19 ietekmē būtiski tika attīstīts arī e-komercijas segments, nodrošinot iespēju pasūtīt produktus attālināti arī reģionos, kas rezultējās ar mūsu partnera Barbora.lv apgrozījumu 17,9 miljonu eiro apmērā.
 
Aizvadītajā gadā “Maxima Latvija” īstenojusi virkni atbalsta pasākumu, lai Covid-19 uzliesmojumā atbalstītu sabiedrību. Uzņēmums sešām labdarības organizācijām ziedoja produktus 150 tūkstošu eiro apmērā. Papildus tam uzņēmums sagatavojis 25 000 pārtikas paku un sniedzis atbalstu Rīgas Austrumu Klīniskās universitātes slimnīcai, Bērnu Klīniskās universitātes slimnīcas medicīnas personālam Covid-19 pandēmijas laikā. Savukārt, lai mazinātu pārtikas atkritumus, veikalā esošie nestandarta augļi un dārzeņi teju 2 tonnu apmērā ziedoti Rīgas Zooloģiskajam dārzam dzīvnieku ēdināšanai.
 
Informācija medijiem:                                                                                                                                
Liene Dupate-Ugule
SIA "Maxima Latvija" komunikācijas vadītāja
Tālrunis: +371 26425420
E-pasts: liene.dupate@maxima.lv
www.maxima.lv