2023. gada fokuss – zemas cenas un vienota veikalu formāta ieviešana
2023. gadā “Maxima Latvija” uzrādījusi mērenu izaugsmi, sasniedzot auditēto apgrozījumu 974,6 miljonu eiro apmērā, kas ir par 6,5% vairāk nekā 2021. gadā. Pērn “Maxima Latvija” galvenā uzmanība bija vērsta uz zemas cenas nodrošināšanu pārtikai un pirmās nepieciešamības precēm, lai mazinātu kopējo inflāciju valstī un tās slogu uz iedzīvotāju labklājību. Tāpat, nodrošinot ērtības klientiem un darbiniekiem, “Maxima Latvija” turpināja vērienīgi pārveidot veikalu tīklu uz jauno “Mans veikals” formāta konceptu un noslēdza gadu ar kopumā 88 jauna formāta veikaliem visā Latvijā.
2023. gadā “Maxima Latvija” kopējie ieguldījumi zemas cenas nodrošināšanā, veikalu tīkla pielāgošanā vienotam formātam, kā arī darbinieku labklājībā un izaugsmē pārsniedza 24,5 miljonus eiro, kamēr pērn uzņēmuma valstij samaksātie nodokļi bija 41,9 miljoni eiro. Lai gan “Maxima Latvija” kopējais apgrozījums 2022. gadā pieauga, peļņa pirms nodokļiem ir nedaudz samazinājusies līdz 31,9 miljoniem eiro, kas skaidrojams ar vispārējo izmaksu pieaugumu, kā arī uzņēmuma veikto ieguldījumu zemu cenu nodrošināšanā iedzīvotājiem.
"Pagājušais gads ir bijis pilns izaicinājumu, atstājot būtisku ietekmi uz cilvēku ikdienu un valstu ekonomikām visā pasaulē. Pērn mēs, pirmkārt, koncentrējāmies uz to, lai sniegtu iedzīvotājiem stabilitāti pašreizējos ekonomiskajos apstākļos, nodrošinot zemākās iespējamās cenas un padarot kvalitatīvas pārtikas un pirmās nepieciešamības preces pieejamas ikvienam. Tas bija iespējams, pateicoties uzņēmuma veiktajām investīcijām energoefektīvos risinājumos un darbības procesu optimizācijā vairāku gadu garumā, kas samazināja vispārējā izmaksu kāpuma ietekmi uz uzņēmuma darbu. Otrais darbības virziens pagājušajā gadā bija veikalu tīkla pārveidošana uz jauna koncepta formātu. 2022. gada laikā esam jaunajam konceptam pielāgojuši 62 veikalus visā Latvijā. Arī šogad mūsu darbības fokuss būs vērsts uz iespējami zemāku cenu nodrošināšanu pircējiem un “Mans veikals” koncepta izvēršanu, līdz gada beigām pielāgojot tam lielāko daļu veikalu. Šogad turpināsim ieguldīt arī darbinieku labklājībā un izaugsmē. 2022. gadā šim mērķim novirzījām gandrīz 7 miljonus eiro, palielinot darbinieku atalgojumu, nodrošinot dažādus papildu labumus un atbalsta programmas uzņēmuma darbinieku izaugsmei. 2023. gadā esam palielinājuši atalgojuma fondu un, lai gan process vēl turpinās, jau šobrīd esam palielinājuši atalgojumu vairāk nekā 90% darbinieku,” stāsta “Maxima Latvija” valdes locekle Karolina Zygmantaitė.
Turpinot uzlabot darbības efektivitāti un pilnveidot pircēju un darbinieku ērtības, viens no “Maxima Latvija” darbības virzieniem pērn bija veikalu tīkla pielāgošana jaunajam konceptam “Mans veikals”, kas uzsākts jau 2021. gadā. “Mans veikals” koncepts paredz vienotu izkārtojumu un identisku preču sortimentu viena formāta veikalos. Šis risinājums ļauj uzņēmumam nodrošināt ērtu un patīkamu iepirkšanās vidi pircējiem, kurā ir viegli orientēties, ir efektīvs sortimenta plānojums, kā arī vienkāršoti veikalu vadības procesi darbinieku ērtībām. 2022. gadā jaunajam formātam kopumā tika pielāgoti 62 veikali visā Latvijā, un līdz gada beigām jaunais koncepts bija ieviests jau 88 veikalos, investējot kopumā vairāk nekā 8 miljonus eiro. Veikalu tīkla pielāgošana jaunajam formātam būs viena no uzņēmuma prioritātēm arī 2023. gadā.
Reaģējot uz Krievijas iebrukumu Ukrainā, “Maxima Latvija” īstenoja arī iniciatīvas Ukrainas iedzīvotāju un kara bēgļu atbalstam. Uzņēmums nodrošināja darba vietas Ukrainas iedzīvotājiem, kas ieradušies Latvijā, un sadarbībā ar partneriem “Ziedot.lv” un Ukrainas vēstniecību Latvijā sniedza materiālu un praktisku atbalstu Ukrainas iedzīvotājiem.
2023. gadā “Maxima Latvija” turpināja ieviest arī ilgtermiņa risinājumus, lai uzlabotu uzņēmuma energoefektivitāti un samazinātu uzņēmuma darbības ietekmi uz vidi. Tāpat “Maxima Latvija” turpināja sniegt būtisku atbalstu vietējām kopienām un nozīmīgām sociālajām iniciatīvām. “Maxima Latvija” aktīvi atbalstīja sociālos projektus, kas vērsti uz veselīga dzīvesveida paradumu veicināšanu bērnu un jauniešu vidū, vides izglītību un dažādu vietējo kopienu iniciatīvām, kopumā investējot vairāk nekā 500 tūkstošus eiro.
Informācija medijiem
Liene Dupate-Ugule
“Maxima Latvija” komunikācijas vadītāja