Divas reizes straujāk pieaudzis pieprasījums samazinātā PVN produktiem

11. marts, 2020

Samazinātais PVN 5% apjomā no 2018. gada janvāra ir nesis auglīgus rezultātus -  dārzeņu pārdošanas rādītāji  “Maxima” veikalos pērn pieauguši par 15%, salīdzinot ar 2018.gadu, savukārt augļu un ogu - par 33%. Iedzīvotāju TOP 5 pirktākie vietējie augļi un ogas “Maxima” veikalos pērn ir bijuši āboli, dzērvenes, zemenes, bumbieri un avenes, turpretī iecienītākie vietējie dārzeņi -  kartupeļi, tomāti, gurķi un kāposti.
 
Jau  aprīlī un maijā “Maxima” veikalu plauktos esošo sortimentu papildinās vēl vairāk vietējo produktu - daudzveidīgs tomātu klāsts, sveramie garie un īsie gurķi, salāti un baziliks podiņos, ko nodrošina tādi vietējie zemnieki kā ZS “Bušas”, ZS “Kliģeni”, ZS “Dižskudras”, ZS “Liepziedi”, SIA “Rītausma”, SIA “Daugavkrasts”, SIA “Mārupes siltumnīcas” un  SIA  “B Agro”. Plānots maijā mūsu klientiem piedāvāt jau arī pirmo zemeņu ražu no saimniecības “Ar B Agro”.
 
“Novērojam, ka mūsu klienti arvien vairāk domā par veselīgu un kvalitatīvu uzturu, jo arī šī gada pirmajos divos mēnešos vien pieprasījums pēc augļiem un dārzeņiem, jo īpaši ar samazināto PVN likmi, turpina augt un samazinātās cenas kategorijā to pieprasījums palielinājies par 8%, salīdzinājumā ar to pašu periodu pērn. Viens no galvenajiem lielā augļu un dārzeņu pieprasījuma palielināšanās iemesliem noteikti ir arī samazinātā PVN likme 5% apmērā svaigajiem augļiem un dārzeņiem, jo zemas cenas mudina cilvēkus iegādāties kvalitatīvus produktus, nepārmaksājot un nepārtērējot savu budžetu. Mēs ceram, ka mums, mazumtirgotājiem, izdosies sasniegt mērķi arī par PVN samazinājumu citiem svaigiem pārtikas produktiem, tai skaitā svaigai gaļa, piena produktiem un citiem,” komentē “Maxima Latvija” iepirkuma departamenta direktors Edvīns Lakstīgala.
 
Apkopojot datus par svaigiem augļiem, kuru pieprasījums “Maxima” veikalos ir audzis visstraujāk, redzams, ka īpaši iecienītas ir bijušas dažādas ogas. Piemēram, Latvijas pircēju iepirkumu grozos pēdējā gada laikā arvien biežāk bija mellenes, kuru pieprasījums pērn ir bijis teju 4,5 reizes lielāks nekā 2018. gadā. Vienlaikus pieaugums vērojams arī āboliem un mandarīniem.
 
Latvijas iedzīvotājiem patīk arī eksperimentēt ar garšām un baudīt svaigus produktus visa gada garumā. Šī gada pirmajos divos mēnešos īpašā cieņā ir mango – tā pieprasījums audzis divas reizes. Savukārt rūpējoties par veselību, gada sākumā daudzi ir izvēlējušies dažādas ogas, tai skaitā zemenes un mellenes, kuru pieprasījums janvārī un februārī ir audzis teju pusotru reizi.
Šobrīd “Maxima” veikalu sortimentā ir pieejams daudzveidīgs Latvijā ražotu dārzeņu produktu klāsts, tostarp “Getliņi EKO” tomāti un garie gurķi,  kā arī citi latviešu iecienītie tradicionālie dārzeņi - kartupeļi, kāposti, ķirbji, rutki, bietes, loki, mikrosalāti – no tādām zemnieku saimniecībām  kā SIA “Baldones lauki”, ZS “Kaži”, ZS “Nākotnes”, ZS “Ceplinieki” un citiem.
 
Papildu informācija:
Liene Dupate-Ugule
SIA "Maxima Latvija" komunikācijas vadītāja
Tālr.: 26425420
e-pasts: liene.dupate@maxima.lv 
www.maxima.lv